2012年1月10日 星期二

Nail art: Water decals by adaras



Nagelstickers har börjat slå igenom stort igen i Sverige. Något som dock inte är lika välkänt är att fixa naglarna med vattendekaler. Här kan också coola mönster klistras på lätt, men det är fler saker än vattnet som skiljer metoderna åt.

Jag har aldrig
 testat metoden med vattendekaler tidigare. Därför var det extra kul när jag fick hem fyra olika ark med vattendekaler från Kkcenterhk.com. Full Nail Art Water Decals- 12#110#Tetris Game Nail Water Decals och LV Logo Nail Decals Metallic Gold. Innan helgen testade jag setet med Burberrymönster.

Även om metoden med att klistra på ett mönster på naglarna är samma som nagelklistermärken så finns det många skillnader. Nagelstickers appliceras genom att du först fönar klistermärket. Sedan slätar du ut det på sidorna och pressar bort småvecken som eventuellt blivit. Överflödig sticker filar du bort. Vattendekaler applicerar du genom att doppa mönstret i vatten i cirka 10 sekunder. Sedan drar du av mönstret från papperet,  fäster på nageln och låter torka. Du filar bort överflödig design och förseglar mönstret med ett topplack. 

Den största skillnaden tycker jag är att vattendekaler är betydligt lättare att få till snyggt än vad nagelstickers är. Mönstret kan finjusteras på nageln, till dess att dekalen torkar. Det blir därför mindre luftubblor och veck. Det tog dessutom betydligt kortare tid att fästa vattendekalerna. Jag behövde nämligen inte klippa till mönstret på alla naglar, vilket jag behövde göra medmina nagelstickers

En nackdel med vattendekalerna från Kkcenterhk är dock att det bara följer med tio dekaler. No room for mistakes, med andra ord. Jag råkade förstöra designen på två naglar med ett topplack som gjorde att mönstret upplöstes. När jag bytte till ett annat topplack gick det dock betydligt bättre. 

Laddar upp bilder senare så ni får se hur det blev! :)




Thank you, adaras
Check out adaras blog

沒有留言:

張貼留言