2013年9月11日 星期三

Midsommarmanikyr By tennnails

 Nitarna är utskickade för rescension - The studs are sent for review

Idag tänker jag visa upp manikyren som jag bar på midsommar. Jag blir inte jätte ofta nöjd med mina nail arts men detta blev verkligen helt perfekt och jag kunde inte ha blivit mer nöjd.

Nitarna som jag bär på lill och pekfinger har jag fått möjlighet att prova och recensera från kkcenterhk och ni hittar dem här. Tycker verkligen att det är superkul med nitar och har länge varit sugen på att testa. Jag applicerade dessa med nagellim och därefter satt de som ett berg vilket jag egentligen inte hade förväntat mig. Tyvärr följde ingen manual med för hur man ska fästa dem vilket jag tycker är lite tråkigt. Det är lätt att hitta guider på nätet men det hade ändå varit skönt att få med. Allt i allt är jag dock riktigt nöjd med dem. De följde nagelns böjning fint och var aldrig i vägen eller fastnade i något.

På ring och långfinger gjorde jag ett glasfönsterdesign inspirerat av siezethenail på instagram (spana in hennes fantastiska bilder!). Som bas använde jag Essie Miss Matched och sedan drog jag en triangel med en art liner från depend. Därefter gjorde jag små trianglar med OPI DS Indulgence, Zoya Liberty, China Glaze For Audrey och China Glaze Riveting. Slutade med att ringa in allt med art linern.

Translation: Today I'm going to show you the manicure I wore on midsummer. I just LOVE this mani, it's almost perfect. The studs are sent from kkcenterhk för review. I really liked them but I think it would be nice if you also got a tutorial on how to apply them. On my other nails I've made a design inspired by siezethenail on instagram.




Dagen efter en blöt och sandig midsommarkväll satt manikyren fortfarande som den skulle.


Personligt tycker jag att det är himla kul när man får sätta ansikte på nagelbloggarna så jag tänkte posta en liten egobild av mig själv och mina naglar från midsommar som bonus



Thank you, tennnails
Check out tennnails blog
http://tennnails.blogspot.se/2013/06/midsommarmanikyr.html

沒有留言:

張貼留言